lördag, augusti 31

365 days...

... not a single one of them like the other!
Joohdå, för ett år sen, på dagen, är det jag tog i snöret till min nya häst. Jag minns gårdagen för ett år sen som om det verkligen var igår. Jag satt på nålar hela vägen till Göteborg, då vi hade börjat åka redan på förmiddagen, i väntan på besked om Josie hade gått igenom besiktningen eller inte.   När MB ringde och lämnade över telefonen till veterinären som säger att det är samma friska häst som hon besiktigat två veckor tidigare kunde jag andas ut. Tack och lov!


Så dagen efter, alltså idag för ett år sen, så skrev jag under kontraktet och jag va igen hästägare, denna gången också juridiskt. Lyckligare tjej fick man då verkligen leta efter! Happihappihappiness.

Idag, ett år senare, har det verkligen varit blod, svett och tårar. Men det har det varit värt- för den lyckan den hästen ger mej, den är helt oersättlig. (Den som säger att man inte kan köpa lycka för pengar visste inte vart man köpte Good Girls Invited, och för övrigt är han blåst. Den hästen lämnar aldrig min ägo!) Vi har missförstått varandra och vi har haft våra duster, men det har hela tiden löst sej.

Som kvitto som vårat gemensamma slit, tog vi på våran första tävling en andra plats i Senior Pleasure och en första plats i Amatör Pleasure. Andra tävlingen vann vi Senior Trail. På tredje tävlingen vann vi Novice Amatör Pleasure och tog guld i Senior OCH Amatör Pleasure.

Vi kämpa vidare och vårat mål för nästa år är Kreuth och EM.

Den hästen, Josie, det finns inte ord för hur mycket hon betyder för mej och jag skulle vara en noob utan henne.

Thank you, Good Girls Invited, for being such a great and pleasing horse. You make me to the happiest horsegirl in the whole wide world. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar