söndag, april 20

Betthuligan...?

Jag blev inspirerad av Nicole(?) på italianhorselife att göra ett utrustningsinlägg, eftersom jag bara har en sadel( två med silversadeln) så kände jag att det va inget att berätta om, dom är exakt likadana till modellen, skillnaden är att det är silver och mönster på showsadeln och att det är rough-out på träningsadeln. 

Jag använder bara benskydd hemma, eftersom jag inte får tävla med det. Men det är alltid samma. Får nog dock börja inse att det är nog snart tid att skaffa ett par nya. 

Älskade Davis-skydd. Är antagligen den enda i Sverige som har Rosa Bandet skydd dessutom, har ett par boots också men använder inte dom längre.

Men det får i alla fall bli ett bett inlägg...!


MNM Twisted Wire med löpande ringar, rider sällan på tränsbett numera men det finns i utbudet.
Twisted Wire med D-ringar återigen sällan tränsbett men det finns där. 
Rubber Snaffle, rider inte på mitt gummibett utan det används när vi backtränar och för andra tränings tillfällen från marken. 
Correction bit, ett bra vardags stångbett, använder det med en kedjecurb. funkar lika bra att använda på en hand som på två när man behöver göra ledande tygeltag eller då man behöver jobba med att rama in lite extra på två händer. Tävlar sällan på detta bettet. 
MNM Mullen Mouth Bit, används med en lädercurb. Ett bette jag haft lite svårt att komma överrens med, då jag tycker jag får jobba väldigt mycket med handen för att få någon respons. Men ska ge det ett nytt försök. Jag måste då, detta är vad jag måste rida på när Josie är för framtung vilket hon lätt blir på ett bett med port( tex correction).
MNM Slow Spade Bit, mitt absoluta favoritbett. Detta är Josies pleasurebett som funkar fint för oss, tyvärr är det för mycket bett att ha i Trail när jag vill vara med och guida henne.
(Bettet är här utan curb, då jag använt lädercurben som nu sitter på MullenMouth-bettet.)

Såhär ser det ut, självklart har jag en hög stångbett till med olika utformning, men detta är vad som används mest, med undantag för dom två tvistade betten. När jag hittar ett bett som passar för oss i trailen ska du få se det också. 

Vad använder du för utrustning? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar