fredag, april 3

Naiv tjej

Jag va nog lite väl naiv om tiden igår, jag trodde jag skulle hinna blogga, men icke. Dagen började med att fylla tvättmaskinen med smutstvätt från Gran Canaria. Sedan köra M till jobbet åka hem och sova en liten stund tills tvätt maskinen blev klar. Hängde upp den tvätten slängde in ny och sen tog jag bilen hem till Josie och Nala.

Lilla Nala som nog nästan hade gett upp hoppet om livet, blev överlycklig när jag kom hem. Mamma MMS:ade en bild i fredags förra veckan på våran lilla vovve som satt utanför huset och väntade på att jag skulle komma och hämta henne för sin helgvisit. Stackars Nala som inte alls kunde förstå varför jag aldrig kom för att hämta henne. Först va hon lite reserverad, hon brukar alltid möta mej på vägen när jag kommer på bilen, men nu gick hon runt bilen lite skeptiskt tillshon såg at det faktiskt va jag som kom.
Lilla Nala i en väntan som aldrig tog slut.
 Josie däremot hade inte verkat sakna mej så mycket, hon ville hellre äta frukost än att pussas med mej. Jäkla häst som inte vill visa sin kärlek när jag vill! Men när frukosten va uppäten och lite ryktning väntade va Josie som vanligt igen, min lilla kelgris. Åkte en sväng till ridhuset och lullade runt lite. Såg säkert jätte roligt ut i boots, mjukisbyxor och gammal sleten luvtröja, dom som satt i cafeterian och käkade fick säkert en rolig syn.

Jag kan väl likna min ridning igår med ett sånt däringa känt "jogg-pass", ovanligt för att vara mej som alltid är noga med mina pivoter och positioner. Lullade mest runt på lång tyglar i jogg och gjorde några pivoter i galopp. Ett myspass helt enkelt, Josie gick fint i alla fall.

Sen va det lunch och fix för att åka på ägg och sillsexa med LRF. Dagen igår slutade halv tre i natt. Trötttej.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar