torsdag, maj 12

Torsdag

Sjukt vad tiden går, vi är snart i mitten av maj. Underbart dock, sommaren är här. Även om jag fryser just idag eftersom det blåser rätt lagom idag, en lätt bris så att säga. Har ridit Smokie, hon gick bra. Försöker lära mej detta med att kombinera alla Mark's "pivots" med alla andra övningar. Tex Renate-bågen osv. Inte lätt alla gånger ska jag be att få tala om, framförallt inte när man häst tycker "jag kan själv". Men vi kämpar!


Mönstrena till Greva Garden Show i juni har kommit ut. Jag ska iaf HUS:a- tror jag skiter i haltern, vet redan att ena domaren inte tycker om min häst så...(Tycker för övrigt att det är tråkigt att SQHA tar svenska domare, visst det är med ekonomiskt, men ändå.) Lite för mycket pengar för att haltra för att det är skoj. Filurar ist på om jag ska rida Hunt Seat. Hade vart roligt tror jag. Ganska simpelt mönster.


Tål att filuras på. För övrigt händer det inte särskilt mycket här, nej. Jag ska jobba ikväll, *suck* But hell, It's cash!


That's all, LH ♥

Bild från min nya kamera

1 kommentar:

  1. Charm är 6 år, alltså betäckte vi med Dun it with Charm för sex år sedan, och då var det tänkt att vi senare skulle skicka in henne på inridning och sen att mamma skulle ha henne som reininghäst. Men då så hände ju en sak under inridningen och hon var tvungen att stå ett tag. Och sedan förra året så tog jag tag och red in henne och började träna henne endast för att vi ska sälja hon. Det är ingen häst jag ska satsa på utan det var tänkt att jag skulle rida, träna och sedan sälja eftersom att mamma inte rider nu och för att jag hatar reining. Så där är alltså svaret på den frågan.

    Nja jag vet inte riktigt jag, jag får aldig den dära wow känslan eftersom jag rider en reinginhäst och får inte alls till gågnarterna, varken i wp eller hus, så jag får aldrig den känslan som jag vill. Så i stort sätt blir jag aldrig nöjd när jag rider eftersom jag inte får göra nått jag tycker är kul.

    Men jag är en tävlingsmänniska, jag vill ha min egna häst som bara går pleasure och möjligtvis wh el hus. Jag vill inte ha någon himla allround häst nu mera, utan jag vill satsa. Och det går inte att rida pleasure med en reininghäst, det är så fel det kan bli. Och jag hatar verkligen reining men kan rida det MAX en ggr i veckan på en BRA häst för skojs skull, men inte sitta och rida Charm 6 gånger i veckan och träna en gren som är så tråkig så jag vet inte vad. Och jag vet att ibland är hästar tråkgia, men att aldrig få sitta på en bra häst och abra sitta så är inte kul när man är tävlingsmänniska. Och sen på de senaste tre åren så har jag varken tävlat ell tränat nått. Men än att bara skrutta på här hemma, och nu är jag less. Och jag börjar tycka att ridning blir tråkigt och börjar tappa intresset - just för att jag får rida så här. Och då vill jag hellre sluta. Och jag får köpa en häst från antingen USA eller Tyskland om jag lyckas sälja bägge Charm och Örjan men det kommer att ta ett tag och sen när jag bor över 100 mil ifrån alla tävlingar och minst 50 mil i från alla bra tränare så blir det ännu värre så då känns det inte värt att köpa en bra häst, och jag har varken tillgång till bra ridbana eller ridhus någonsin så jag kan inte träna fullt ut mer än att rida ut. Sen så har det jätte mycket med vad jag sak gå för gymnasie, för jag vill inte bo här uppe och fortsätta med hästar för att jag får inte tävla eller träna alls, för mina föräldrar har inte lust/tid att åka med mig och tävla osv när allt är så långt ifrån och jag har ju inte möjligheterna att träna hästarna så de blir så pass bra så att det kan tävlas SM nu.

    Vill inte låta sur om man kan uppfatta mig så, utan jag försöker bara förklara så att du kanske förstår min sits.

    SvaraRadera