söndag, september 11

9/11

Elfte September eller Nine Eleven- vad man nu vill kalla det. Det är 10årsen hela världen stod blickstilla. Ett tag trodde nog alla mer eller mindre att det hela skulle utarta i tredje världskriget. Den dagen två flygplan flög in i varsitt torn av World Trade Center. För att ett annat plan senare skulle krascha in i Pentagon. Helt otroligt! att sånt ens händer.

Jag minns ännu den 11 Semtember 2001. Jag hade nyss fyllt tio år, efterskolan hade jag åkt med Erika hem för att leka, (jaah, men lekte på den tiden!!!) Det va varmt utomhus så vi lekte i trädgården, detta va när dom ännu bodde i Skerrud. Helt plötsligt så fick vi inte leka mer, vi va tvugna att komma in och titta på tv. Jag minns att jag förstod inte riktigt till en början vad som hände - två plan kraschade in i två torn, so what? Det kan juh hända vem som. Men ikke, när allt började falla på plats så fattade jag att det va inte nått som bara händer. Detta va ett så kallat terrordåd. Första gången jag som barn möter detta ord, terrordåd vad är det ens för nått?

Idag är det i alla fall ett decienium sen, och jag minns ännu den dagen som om det va igår. Det är inte sånt man bara glömmer även om jag va ett barn. En hemsk dag va det för oss alla. Ingen visste vad som nu skulle hända, ingen.

Jag sörjer alla som omkom och lider med alla som skadades för livet, jag lider också för de som efter Nine Eleven saknar nära och kära.

Alan Jackson- Where were you


Linda Hansson♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar