onsdag, oktober 5

Q11

Min resa började tidigt, gick up vid fyra på morgonen! Styrde bilen ut till Jeanette och Jonas för att hämta upp dom, va där vid sex, sedan styrde vi kosan mot Helsingborg och båten. Gick förvånandsvärt fort, för helt plötsligt va vi där bara. Haha Tog båten över till Helsinör och sedan va nästan mål Rödby. Tåg färjan till Puttgarden. Runt åtta va vi framme i Würselen (Aachen) på vårat hotell. Sjukt trött man va då! Lite inpackning, sen åkte jag och Jeanette runt och försökte hitta ryttarstadion, det gick juh sådär, vi åkteförbi den, men inte fattade vi att det va där haha, smartass! Donken till kvällsmat.

Fredagen ganska sen morgon, tävlingarna började inteförän vid elva på förmiddagen så det va rätt lungt. Det började dessutom med Reining så. Jag såg världen finaste Red Roan Weanling, en hingstunge hade lätt kunnat ta med mej honom hem, men den va juh såld -såklart! Fick också träffa känt folk, Mark, Jagfeld m.fl. Såg lite hunterklasser framåt eftermiddagen, riktigt intressant! Sent i säng, donken till kvällsmat igen!

Lördagen va TIDIG! Tävlingarna började sju, va ute kanske vid åtta och tittade. Massa trail och pleasure. Såg ytterligare en Red roan hingstunge, OCKSÅ SÅLD! jag måste ha väldigt bra smak för alla hästar jag vill ha, dom är sålda *suck* Halv sent i säng för det va Reining på kvällen och det kände vi inte för att se på.

Söndagen va tidigt för vi skulle hem, innan skulle vi provrida en häst, men så blev det tyvärr inte då den markerade kraftigt. TRÅKIGT, men sånt är livet. Det va bara att åka tillbakla till hotellet äta frukost och styra 120 mil hemåt igen. Jag va hemma typ halv två på natten. Böttade sterion i mammas bil för att inte somna på vägen hem från Bokenäs.

Överlag en lyckad helg med mycket fina hästar! Ångrar inte en minut att jag sket i Paint Chmapionatet och åkte till Aachen istället.

That's all, LH♥

Green With Invy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar