fredag, februari 14

Stissig häst?

Har du en stissig häst som sutdsar iväg så fort det ljuder nått? Tex. när ridhus porten öppnas, om någon är lite väl ihårdig med ridspöt eller vad som helst. Skaffa öronproppar till hästen! Sätt in när du rider och ta ut efter.

Josie tycker ljud är obehagligt, så långe hon slipper höra är hon lugn som en filbunke. Jag har numera alltid öronproppar när jag rider. Inte ett ljud bekommer henne. Det är inte till fördel för varken mej eller hästen att hon blir stissig när hon blir rädd och skuttar till när hon hör nått obehagligt. Jag har öronproppar av lammskinn, dom är toppen bra!

Tyvärr har jag försnillat bort dom jag hade hela förra året, så fick klippa till en vanlig svamp, funkade bra. Men det är juh inte särskilt snyggt när det lyser gult ur öronen på hösten, ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar