måndag, maj 1

Första maj

Över en vecka sen vi hördes sist, undertiden har jag hunnit med en hel del; tenta, swedoldag, övrigt jobb, femtioårskalas, hotellnatt, dop och en inledande dag i den sista skolmånaden på dåligt humör. Ni vet den där quote-bilden i stil med att du kan antigen välja att vara sur eller glad när du vaknar på morgonen. Sant, men vissa dagar så kan jag bara inte välja att vara glad för jag är genuint sur. Det hjälper inte att jag försöker tänka positivt för jag är ändå sur och grinig i botten. Jag antar att man får ha sånna dagar ibland också så länge man håller sej för sej själv och inte spyr sin galla på andra.

Jag startade i alla fall min dag med att sätta mej i bilen och åka till stallet, efter två dygn utan mina favorit-mular så hade jag rätt så mycket abstinens. Josie och Cooper välkomnade mej och njöt som vanligt i hagen utav all uppmärksamhet, framförallt Josie. Strålande sol, vårvärme och ryktning i hagen; kan det blir bättre, säger Josie.
Jag måste säga att Josie är oförskämt i form för att ha burit runt på en fölunge i elva månader. Hon kunde ha lite mer definierade muskler, men ur massa synpunkt är hon verkligen fyllig. Jag va rädd att hon skulle tappa sin fina kropp och se ut som ett gammalt kantigt avelssto, men hon har verkligen hållit i tävlingskroppen. Tack och lov!

När allt va klart i stallet och jag stillat mitt puss-begär så åkte jag hemåt en kort sväng innan jag åkte iväg igen och hälsade på mormor. Mina vinterjackor har åkt runt i bilen en bra stund nu och mommo tvättar dom alltid åt mej så dom blir fluffiga igen.

Jag har under eftermiddagen gräddat våfflor till Markus eftersom jag hade mjölk som gick ut. Jag åt två jag också, i morgon ska jag börja juicedetoxa. Hoppas på att kroppen ska blir mindre full i skit. Spännande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar