fredag, augusti 15

Färdigtävlat

För min del så är EM över. Vi ha kämpat hela veckan men inga finaler och i denna konkurrensen här nere så är det väl förståeligt. För att vara konkurrens kraftiga här nere måste vi vara topnotche och allt måste sitta vilket det helt sonika inte har gjort. Men jag är glad ändå, om än liiiite trött. Det har varit så roligt att vara här och ha denna upplevelsen i bagaget. Vi har lullat runt här med Europaeliten, och faktiskt haft placeringar. 

Största vinsten för mej personligen var första platsen för ena domaren i Novice Horsemanshipen. Det är bara fjärde Horsemanshipen jag och Josie gjort tillsammans. Sen är jag oerhört nöjd med våra showmanshipar. Pleasuren vet jag att hon kan bättre men hon har inte vart på topp där just nu. 

Skillnaden här och hemma i Sverige är enorm, standarden här är sååååå mycket högre. Novicearna här är som en vanlig amatör hemma, då snackar vi DUKTIGA rutinerade amatörer. 

Nu får jag sluta, för nu ska vi sjunga svenska Nationalsången!

1 kommentar:

  1. Shit va duktiga ni är! Att placera er på en så stor tävling, galet bra ju! Stort grattis :)

    SvaraRadera