fredag, december 5

Är ni nyfikna ?

Som jag tidigare sagt så har det varit väldigt mycket runt omkring mej det senaste, men det har väll kanske lugnat sej lite. Är ni nyfikna på vad som händer egentligen?

Dagen, idag, skiljer sej lite från alla andra, jag vaknade med en förfärlig huvudvärk i morse, så inget jobb idag. Men annars så ser mina dagar ut som så att jag arbetar 7-16 på mitt nu mera fasta anställning på fastighetsservicen. Yey, fast jobb igen. BOOOM!

Jag och M har flyttat ifrån vårat gula hus och flyttat in i ett rött mindre, men bättre, hus närmare civilisationen. Super mysigt så hela denna veckan har bestått av att plocka upp lådor och ändra om att 72 gånger för att komma fram till den bästa lösningen. Lagom ledsen vart jag eftersom inga av mina fina gardiner passade i det nya huset, antingen så va fönstren för smala och gardinen för bred eller vice versa. Så bara ett enda par av mina gamla har kommit upp... Men vem gillar inte att shoppa?

Ridningen och häst överhuvudtaget har fått ligga lite på hyllan under denna flytt tiden då det helt enkelt vart av högre prio och att få packat ner allt i lådor, flyttat och flyttstädat så vi slapp stå med två hyror.

Sedan ser det ut som så att jag har inte lyckats hitta nån stallplats till Josie i närheten av där vi flyttat. Så än så länge står hon kvar hemma hos mamma och pappa. Vill inte ställa henne vart som helst utan det ska passa både henne och mej. Som tur är så är det inte till Karesuando och tillbaka emellan oss.  
En grådassig dag som denna saknar jag verkligen sommaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar