fredag, december 5

"Min Veterinär"

När jag läser runt på bloggar och diverse andra hästrelaterade sidor funderar jag över detta med uttrycket 'min/din veterinär'.

För att förtydliga detta så finna det ju absolut veterinärer som är bättre på sin sak/sitt intresse. Det finns bra och mindre bra veterinärer.

Vad jag funderar över är att har ni alltid samma veterinär när det är något med era hästar, eftersom uttrycket "min/din veterinär" finns...? Det låter precis som att man alltid har samma veterinär och liksom inte litar på nån annan veterinär. Jag menar oftast ringer man väl distriktsveterinären som skickar ut en bil som är i närheten och förhoppningsvis reder upp det. Eller ringer ni alltid hästkliniken och begär att få samma veterinär för vad den nu än kan vara?

Är det bara jag som inte förstår detta uttrycket? Har jag för friska hästar? För ärligt talat, jag har då aldrig vart hos veterinären med en häst mer än när Smokie utredes och senare utdömdes, med undantag för vaccination. Men då va hela klinikens veterinärkår iblandad i fallet och vet.assistenter dessutom.

1 kommentar:

  1. I min del där jag har finns 2 lokala veterinärer, skulle de inte kunna komma så ringer man distriktsveterinären men de har mycket längre att köra o det blir mycket dyrare.

    SvaraRadera