söndag, december 21

Catch up!

Lite catch up så här dagarna innan jul; det där med julklappar, jag kommer få vara en sista minuten-handlare i år. Har bara köpt julklapp till lillasyster. Mammie, Pappie, M, och Mommo återstår.

Mina rosetter har kommit upp i huset, jag kommer nog aldrig växa upp, för jag vill ha dom framme; det är min motivation framför allt under vintern nu - gör jag "mitt jobb" kommer väggen att fylla på rikligt under säsongen sen. Jag är stolt över varenda en för nånstans har jag lärt mej nått för att få äran att hänga upp den på väggen.

Jag har startat upp Josie igen efter en viss tids vila och återhämtning. Tänkte göra annorlunda än annars och tömköra igång henne nån vecka innan jag satt upp och red, men med facit i hand så funkar det ändå. Ridit henne tre gånger denna veckan och hon är helt amazing för att inte ha gjort ett jota på en längre tid. Inte alls tung och seg för hjälperna som hon brukar vara annars. Lite lat, javisst, och allt kan bli mycket bättre men hon är inte samma häst jag startade upp efter förra årets vila. Roligt att känna lite skillnad.

Det viktigaste är i alla fall att Josie vill jobba och vara till lags, att hon är glad att få ridas igenom. Hon verkar super nöjd! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar