onsdag, augusti 31

Hösten har kickat igång

Hej på er! Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte kikat in här, men tiden har inte räckt till riktigt....

Måndagen var en dag av fixande inför igår. Den stora dagen när skolan började. Jag och mamma slängde ut hästarna i hagarna och fixade i ordning i stallet. Eftersom det var pissväder så täckade vi allihopa. Jag kan inte beskriva hur nöjd jag är med Josies amigo-täcke jag köpte tidigare i somras. Det passar henne verkligen som handen i handsken.  ♥
 
Efter stallet var klart åkte vi ner till Trollhättan. Först svängde vi inom skolan som var packad med förväntansfulla ettor som gjorde sin första dag på HV. Jag satte mitt lås på ett skåp så jag inte blev utan. Jag använde inte mitt skåp särskilt mycket föörra året, men jag tänker att det är i alla fall skönt att ha ett ifall jag behöver det. Sedan styrde vi bilen mot Överby, den ständiga frågan för mej varje morgon är "vad ska jag ha på mej idag?!?!?!?". Jag önskar man kunde komma till skolan i hoodie, jeans och boots (glöm inte sporrarna!). Tyvärr funkar det inte riktigt så.... Lite nya kläder inhandlades. 
Sen drog det igång liksom... Gårdagen spenderades i skolan med introduktion för den nya kursen, mina böcker anlände postombudet under dagen så jag svängde inom där efter stallet och hämtade upp dom. Sen var det bara att läsa emellan matlagningen. Tur filéen i ugnen skötte sej mest själv, lite rödtjut och folie så blir det fint!
Kvällen kommer se ungefär likadan ut. Plugg fram till klockan slår nio då the nightmanager börjar på tv:n. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar