söndag, augusti 28

Höstig söndag

Sommaren var här och hälsade på i dagarna, idag kom hösten med besked. Regn och dassigt deluxe hela denna söndag. Vad har ni gjort idag?

Söndagen började i morse i stallet, på med regntäcken och ut med hästarna. När mina färgglada prickar gick i hagen så tog jag lite frukost med pappa. Jag spenderade några timmar hemma, mockade badade en hund och skrev ut massa papper för skolan.

När jag kom hem igen har jag spenderat eftermiddagen i min kalender. Schemat skulle in den lilla boken som rabblar upp mitt liv mer eller mindre... Det kändes lite som; "vi ses vecka 44". Denna läsperioden är då inte nådig, i alla fall inte som den ser ut nu. Det drar igång på tisdag och jag ska bara köra och se vecka 44 som ett delmål. Omtenta finns inte i min vokabulär så just give it to me!

Eftermiddagen har också bjudit på förberedelser inför hösten här hemma, jag har städat ur våran vedbod och burit in två backar med ved. Nu är jag liksom färdig för höst på den fronten. När vi ändå pratar höst och allt  vad det innebär så fick jag lite feeling och slängde ihop en äppelpaj, eller jaaah. två pajer. Yummie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar