tisdag, februari 14

Catch up - roadtrip

Som ni vet så åkte jag direkt från skolan till Jönköping i fredags, jag anlände den trånga staden innan fyra tack och lov! Jag har aldrig kört inne i centrum i Jönköping... Galet va trångt!
On the road again, oh we're on the road again. Den obligatoriska på-väg-bilden. 
När jag körde igenom Falköping svängde jag in hos mina kollegor på Swedol och kikade hur det såg ut där. Roligt att se skillnader i butikerna. Dom har fått den nya fina "inredningen" på utsidan.  
Efter att ha kört i den trånga staden Jönköping och hittat mej en parkering i närheten av hotellet så checkade jag in och andades ut på sängen en stund innan jag mötte upp bästa Moa på stationen, bara en gata nedanför hotellet. Top Notche!

När jag körde runt där på gatorna och letade parkering ångrade jag lite att jag inte bokat på Elmia hotellet utanför centrum, men det gick över. Scandic Portalen levererade!
Vi planerade att gå på pinchos, men det fann ings bokningsbara bord och vi tänkte inte riktigt gå genom staden för att inse at vi inte fick bord så vi bokade på Jensens rätt över gatan. En riktigt femstjärnig måltid!
Lördag moron - Ett hotell är ju inte bara bra för att det är fina rum och sköna sängar... Frukosten är minst lika viktig, om inte viktigare! Scandic Portalen får lätt fem stjärnor på utbudet. Frukostvärdinnan bjöd dessutom på färska jordgubbssmoothies, mmhhhmmh. Precis my cup of tea. Ja, cup of smoothie alltså. 
Min efterrätt till frukosten. En riktig frukttallrik. Jag älskar verkligen hotellfrukost, framför allt när dom är så bra som här. Vi kommer tillbaka till portalen.
 
När klockan var nio lämnade vi Jönköping och styrade bilen mot Motell Vätterleden. Tjugo över nio var vi framme och före i schemat. En dag med årsmöten väntade. Det är sånt jag inte ska tråka ut er med.
 
På sena eftermiddagen rullade bilen hemåt med svängen om Skövde för att lämna Moa på tåget. När jag närmade mej hemma la jag om rutten och styrade till ett 25-årskalas, men när klockan närmade sej tio vart jag fullständigt slut och åkte då hem.
 
Borta bra men hemma bäst, jag snapade en bild på min katt som verkligen tyckte det va på tiden att jag kom hem, men jag glömde spara den. *sadface* Det va skönt att krypa ner under mitt eget täcke. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar