onsdag, februari 22

Jägarexamen nästa

När jag va på väg hem från stallet igår såg jag dom för första gången... Vildsvinen!
Lite skräckblandad förtjusning; det va roligt att se dom med egna ögon så nära... Men samtidigt vill jag verkligen inte ha dom här för fem öre! Igår var dom inte mer än ett tiotal meter ifrån där mitt staket kommer sluta när hästarna kommer hit till våren.

Vi har tyvärr fått en stor flock som etablerat sej här. Det har ryktats om 15-20 stycken. Nu har dom fått kultingar också. Igår kväll såg jag tre eller fyra vuxna och minst 20 kultingar säkert. Dom förökar sej riktigt fort! Inte bra, både jag och Markus planerar nu att jag jägarexamen så vi kan hjälpa till att hålla detta under kontroll. Men för min del får det vänta till sommaren. Det finn inte en chans att ag ska hinna lite mer studier just nu.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar