tisdag, maj 3

Feel me

Tar in Josie ifrån hagen och mötas av detta;
Ogilla grovt! Jaja... Hon får väll vara då tills hovis kan komma och sko om henne. Josies hovar är sköra och jag utsätter henne inte för något mer än att gå i hagen när hon är utan sko. För mej är det inte värt att hon ska förstöra sin hov för att jag vill aktivera henne vilken kan leda till att jag inte FÅR rida alls....

Nu var det ett par dagar sen igen. Tisdagkväll, vad har hänt? Jooh, skolan och livet allmänt, fast mest skolan. Gårdagen bar lite flängig, först skolan, sen vårdcentralen och sen tillbaka till skolan. Lämnade skolan efter klockan slagit sex och åkte hem till stallet. Mockade och fixade. Sen satt jag hemma och pluggade till klockan närmade sej tio.

Imorse satt jag utanför kontoret till föreläsaren i Geodetisk Mätteknik och väntade på att denna skulle dyka upp så vi kunde få tag på nyckeln och plocka ut mätinstrument. Hela förmiddagen spenderades ute runtom skolan mätandes... Eftermiddagen vigdes åt fastighetsrätt och lite instuderingsfrågor.

När klockan slog tre lämnade jag skolan och åkte hem till stallet. Åkte med mamma och köpte ny lucernhack. Eftersom värdena på gräset i år varit lite sämre så stöder jag upp med lite lucernhack. Dyrt, men i mina ögon är det "bättre" än lucernpellets som man blötlägger. Jag gillar det där med att tugga mycket, i alla fall när det kommer till hur min häst ska äta. Jag själv sväljer maten mer eller mindre hel. Tog sedan in Josie och möttes av bilden ovan. Rida var ju bara att lägga på hyllan tills vi fått en ny sko. *suck*

Jag ska ta kvällen i akt att studera lite. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar