söndag, maj 15

Knäpp på näsan

Det senaste har jag inte varit på topp energi- och orkmässigt. När jag vaknar på morgonen känns kroppen; benen, armarna, ja varenda kroppsdel, som en överkokt spaghetti. Huvudvärken ligger där oh molar hela tiden. Jag som annars studsar upp ur sängen INNAN klockan ringer på morgonen fasar för när alarmet ska gå av och vill bara sova ännu mera. Just för dagen har dessutom ett ryggont i nedre regionerna berikat mitt liv.

Jag gnäller lite, I know it, men det har varit mycket nu det senaste och än är det inte över. Kroppen knäpper mej lite på näsan tror jag och talar om för mej att jag är inte oövervinnlig. Hur gärna jag än vill tro det...

Skolan är lite av en pärs just nu, I alla fall den ena delen av den... Mättekniken går inte riktigt som jag och min grupp önskar kan man säga. Våran vinkelmätning går inte ihop och kartan ska in på torsdag. *suck* Min fristad den senaste har varit att åka hem till stallet och mocka; terapin bara en hästmänniska förstår sej på. Det kan vara så skönt att bara gå i stallet och fixa; mocka, ordna vatten, fylla höpåsar och hinkar.

På tisdag får Josie nya pjucks så då får det bli lite ridterapi också. Back to normal liksom. Veckan kommer börja med skola och jobb i morgon. Kontrasten mellan skolan och jobbet är underbar, jag kan kombinera det på ett bra sätt som i morgon när jag ska till jobbet direkt efter föreläsningen så kan jag spara tid genom att starta dagen i arbetskläderna direkt liksom. Annars kommer veckan bestå av en hel del skola. Tentaplugget ska igång nu! En vecka "för sent".

Detta inlägget var ju osammanhängande deluxe... Vet ni vad? Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar