fredag, december 31

Never more a youth

Det är sant, mina youth-division år är slut. Jag kommer aldrig mer rida en Youth Western Pleasure, aldrig mera Youth Halter Mares 3&over. Det är slut. 2010 är snart över, det är mindre än tio timmar kvar, det är snart över. En sammanfattning av mitt år kommer här.

Årets bästa: Att Smokie utvecklats sjukt mycket och jag har börjat komma underfund med henne.
Årets sämsta: Idiotiska människor och "gå in i väggen".
Årets hästshow: Bara en i år igen, Paint Championatet med SQHA-klasser.
Årets festival: Festival vette fan, Fallens dagar kanske.
Årets crusing: Den enda, Lysekil.
Årets fest: Hmm, nyår tills 2010 eller LaneLoge Lasse Stefans.
Årets film: Det vet jag inte, Eclipse.
Årets jobb: Rasta, jobbaat mest där. Men roligast va nog att skotta tak på Volvo i våras.
Årets sysselsättning: Jobb och ridning, varit massa med mn F.R
Årets resa: Har inte vart nånstans.
Årets påhitt: Har nog faktiskt inte vart så sjukt galen i år...
Årets mest chockande besked: ... Det har nog faktiskt inte hänt nått riktigt radikalt i år.
Årets inköp: Min älskade prestigesadel och bilen såklart!
Årets mest lyckliga stund: När jag och Smokie kom ut på framridninig efter två pleasure klasser. Hon hade vart så sjukt duktig och jag kunde inte hålla tårarna borta.
Årets citat: "Deprisson är inte ett tecken på svaghet, det är ett tecken på att du försökt vara stark för länge."
Årets misstag: Att låta dom bra människorna glida iväg och låtit dom dåliga komma närmare.

Månadsvis sammanfattning
Januari; Jag fick körkort!!! Mycket viktigt, 4 Januari. Månaden inleddes med fest och avslutade med fest.
Februari; Jobbade på volvo, Göteborg Horse Show, massa shopping.
Mars; Det hände ingenting speciellt, massa skolarbete. Kom igång med ridningen efter vintern.
April; Jag va på Elmia, bilmässan med vänner. Mycket rolig dag! Hälsade också på En häst som vi födde upp när jag va liten, Spirello. Sjukt fin häst! Slutspurt i skolan också.
Maj; Lasse Stefans på LaneLOge, sjukt kul! Gick också vårruset tro det eller ej. AYIA NAPA-studentresan med klassen. Lyckat, elelr inte, jag låg sjuk hela resan typ. Inte alls roligt!
Juni; STUDENTEN såklart!!! Sjuk då också höll på att svimma i plantagen, riktigt bra jobbat. Va ledig några veckor innan jag började jobba efter midsommar. Träffade just den kvällen F.R. Sedan va det Lysekils Crusingen, sjukt kul det med. :)
Juli; Månaden inleddes med En tripp till Karlstad. BeachBoys och fest! KALAS! Jag och mamma for också till Tvååker på hundutställning. Mycket trevligt. Jag började träna för Madeleine Stiwing, sjukt bra! Månaden avslutades med dop för Lille Lukas.
Augusti; SMokie markerade och vi trappade ner lite i träningen. Hon fick cykla ett par dagar i stället.
September; Vi tävlade en performanceklass för första gången, började träna två gånger varannan vecka för Madde.
Oktober; En död höstmånad, tränade massa och jobbade.
November; Massa jobb och massa ont i ryggen. Bowling med F.R's företag. Sista gången vi tränade för MAdde i år.
December; MAssa jobb och julstrid. *suck*

FÖr övrigt har mitt 2010 varit ett sjukt år, min hälsa har sviktat och jag har vart hängig och mått dåligt. Förkyld, ont i magen, ont i kroppen och det har bara brutit av varandra. Men, det som är bra ska juh lyfta upp det som är dåligt. Antagligen fanns det en mening med detta.

That's all for now, LH♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar