söndag, mars 6

Mina vader!

Allt är klart, stallet. jag har ridit och fixat. *suck* Kan jag gå och lägga mej nu? Är nött så trött! Somnade tidigt igår, sjukt skönt, vaknade halv åtta dock; tidigt.

Jag och Nattis va iväg till ridhuset i förmiddags; Silver och Smokie va med. Smokie, som gick lite halv bra igår fick bara galoppera idag, vi gjorde ingenting. Bara galopperade, det behövs nog ibland. Vi försökte boosta konditionen istället för att stri med massa börjning och sånt. Hon gick sjukt bra och bara rullade på hela tiden. När Nattis ändå va med så övade vi lit på att bli omridna, lite obehagligt va det först, men det gick bra sen. Dock får ingen rida för nära henne, aj aj- då blir hon arg.

Jag tränade min balans och mina ben muskler samtidigt då och "canter in hand" - JOBBIGT! Jag har bara nött ont i mina vader nu, kramp och dåligt med muskler. Smärta, ont ont!

That's all, LH♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar