lördag, september 6

Life will happen to you my dear

Detta kommer bli en händelserik höst och förvinter. Det kommer hända en hel del i mitt liv, som kommer innebär en hel del stora förändringar. Att faktiskt kliva ut med bägge fötterna och inte stå kvar med den ena foten innanför tröskeln. Det har redan börjat och det blev inte riktigt som jag tänkt mej, men det är löst för stunden. Men det va inte meningen att jag skulle hoppa på tåget på just den biljetten, det kommer komma en bättre biljett, en biljett som faktiskt är menad för mej. Slutdestinationen återstår att se...


En dag kommer jag kanske tänka tillbaka på allt som hänt detta året- glädjen, olyckan, leendena, tårarna, tillfredsställelsen, frustrationen - och det kommer göra mej starkare att jag tog mej igenom detta. Att jag stod på mej, stod upp för mej själv, vägrade ta skiten och inte vek mej för det som inte är rätt i mina ögon. 

Det har känts hopplöst, det har känts värdelöst, det har känts som det aldrig tar slut, det har känts som det aldrig löser sej, det har känt som att det aldrig ska bli bra igen, men det ska vända....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar