söndag, september 21

Why...?

För att hänga med så behöver man nog läsa lite här och här.

Alltså att tävla, träna och överhuvudtaget leva det häst liv som jag gör kostar pengar, pengar, och lite mer pengar om vi ska se till det konkreta. Ska vi se till det abstrakta, vilket artiklarna ni bör ha läst refererar till, så kostar det så mycket mer än bara det konkreta.

Ibland när det går dåligt, när jag och Josie är i en dal som varar mer än några dagar. När jag kan sitta i sadeln och gråta samtidigt som jag rider för att inget fungerar, när det verkligen är blod svett och tårar. Ett dåligt ridpass förstör hela min dag, jag ska inte sticka under stol med det, för det är så det är. Allt känns skit och inget gör mej ens lite glad förrän det börjar gå bra igen och vi ridit oss igenom våran kris. Under tiden där kan jag verkligen fundera på varför jag håller på med vad jag gör, varför jag rider och har häst när jag kunde samla på frimärken eller ägna mej åt fågelskådning, fiske eller jaah, ni fattar.

Men känslan när allt funkar och bara sitter där; den är euforisk, obeskrivlig, amazing. Det finns inte ord att beskriva. Det är samma när vi gjort en bra ritt och vi får bra betalt för den. Självklart blir jag rätt besviken på oss om vi inte gör bra ifrån oss och får en sketen placering, för i slutändan är det dom blå rosetterna jag vill ha. Men att bli utan den blå är för mej en sporre att rida bättre nästa gång, träna mer och bättre. Att bli med den blå är kvittot på mitt slit som hemma kostat mej mycket både positiv och negativ energi.

Självklart är det skoj att tävla även om vi inte alltid ligger i toppen, men det är juh liiiiite roligare att vinna.

Varför tävlar du bloggläsare?

1 kommentar:

  1. Haha jag har också tänkt ngn ggn: tänk vad med tiiid man skulle ha utan häst o alla pengar. Fast då hade man ju slösat det på ngt annat ovettigt istället garanterat!

    Det är coolt med din satsning, jag är imponerad av allt ditt jobb o att du strävar efter att nå toppen. Jättehäftigt! :D

    För min del så har jag häst för att jag vill tävla men har inte samma ambitioner som du :) Skulle inte vilja ha en häst o bara rida i skogen men har inte heller häst för att bli bäst. Däremot vill jag utvecklas hela tiden och bli så bra vi kan. Tävla är för mig en morot och jag måste ha något mål att sträva mot. Även om inte de största tävlingarna är vårt mål. Så långt vi kan, dit vill jag komma haha ;)

    SvaraRadera