söndag, december 11

I julmatens tecken

Vad tyckte ni om stona jag delade i fredags? Tre fina märrar som gärna hade fått flytta hem i mitt stall...

Fredagen vigdes åt skolan hela dagen, ända fram till halv sju. Klockan sju hade vi sittning på Buddy', julbord för att avsluta kvällen med bowling. Innan klockan var tolv så låg vi sängen hemma, väldigt lagom, ljudnivån där inne är banne mej inte att leka med, ofantligt hög!

Som det ser ut just nu arbetade jag mitt sista pass för detta året igår, men det går säkert över snart. Efter jobbet gasade jag hem till stallet och mockade snabbt för hästarna, hann bara få in hälften av dom innan mörkret föll. Minusgraderna och den frusna marken som var för ett par dagar sen är borta och det är kladdigt i hagarna igen. *suck* Inte nog med leriga hovar och ben så sätter sej hästdoften i både kläder och hår betydligt djupare när det är blött ute. Alltså fick jag duscha innan jag for iväg på nästa julbord med Markus kollegor.

Idag har jag spenderat hela förmiddagen i stallet, longerat hästar och fixat i stallet. Nu har jag landat hemma i soffan, nyduschad för att snart fara iväg på ytterligare julmatsätande.

En helg med mycket socialt umgänge för en sån människa som jag som annars gärna är mer själv än tillsammans.
Att sitta i Josies box är världens bästa terapi.♥
Våran rutinerade katt kan det där med att fläka ut sej över soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar