onsdag, december 21

"Julstäd" och fotvård

Detta har då mej vart en annorlunda dag... Som jag sa i morse så städade jag i sovrummet i morse innan jag gav upp det där och åkte hem till stallet. Jag for en sväng med Nala till veterinären och sen hem till stallet igen. Mockning och fix, våra hästar va bara ute några timmar idag då det blåste och hade sig på slätta idag. Jag skulle iväg, Mamma skulle iväg och Nattis skulle jobba så då fick dom gå in tidigt. Inte dom emot kan jag förtälja. Ett gäng nöjda mular grävde ner sej i lunch-höet och dom gottade sej undan blåsten och regnet.
Jag har under eftermiddagen suttit i en upphöjd stol och bara njutit av att någon tog riktigt hand om mina fötter. SKÖNT! För första gången på många år gick jag på fotvård, alltså att man inte unnar sej sånt oftare. När var du på fotvård senaste? Längesen? Bor du i närheten av Trollhättan rekommenderar jag verkligen Maria på Industrigatan.

Eftersom jag jobbar hela dagen i morgon så tog mamma med sej Nala hem igen och jag har spenderat kvällen med att städa resten av huset. Nu kan det bli "jul".

Med det sagt checkar jag ut för idag. God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar