måndag, september 18

Moooondaaay

Klockan är halv nio när jag till slut får tid, eller snarare tar mej tid, att skriva detta. Mitt humör har inte art på topp idag och jag har varit allmänt off.. Så jag tog det tillfället att sitta i en fåtölj i skolan med mina lurar i öronen djupt begraven i en bok om kommunikation. Jag vill med detta få sagt att jag vände min socialt inkompetenta dag till en produktiv dag studiemässigt eftersom jag nästan plöjde igenom hela den 160 sidor långa boken. BAAAAM!

Jag gasade snabbt hem till stallet, mockade och tog in Josie och Cooper efter föreläsningen för att hinna måla en gång till i stallet. Äntligen! Det kommer bli så jäkla fint när det är klart alltså. Stallet kommer ha högre standard poäng än huset. *blink*
När jag kom hem och möttes av en diskbänk halvfull med disk och ingen middag så kände jag bara ytterligre en sån där uppenbarelse av vad jag ska "unna" mej själv och min sambo när jag tjänar multum (i alla fall jämfört med studiebidraget) färdigstuderad. Först och främst, städhjälp. Det andra skulle vara nån som faktiskt lagar mat åt oss. Undrar om den tjänsten finn i Vänersborgs kommun? Kanske skulle starta ett företag annars? Tänk känslan av att komma hem till en lagad middag.

Alla som känner mj vet att jag verkligen tycker det finns roligare saker än att laga mat, älskar att äta den dock. Alla som känner mej vet också att jag avskyr grillkorv, därför vill jag kräkas lite över mej själv när jag nu steker korv för att det typ va det enda som fanns snabbt i frysen. #ambitioner#i#livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar