söndag, december 28

Another day

Ännu en dag, en härlig dag faktiskt. Den 28 december 2008- en av dom sista dagarna på detta år började helt okej. Sov länge, nästan fram till halv tio. Dom som känner mej vet att jag brukar för det mesta vara upp med tuppen, eller ja i alla fall senast runt halv nio. En mysig frukost med familjen och Charlie. Sedan nörda dator en stund, ganska lång stund. Min lilla syster tog mina stall kängor, så jag hade inga skor till stallet. Hennes kommentar när jag sms:a ut till henne och fråga när jag skulle få tillbaka mina skor var följande; "Dom är varma." Inget att hon snart skulle komma in eller att dom va mina, utan kort och gott dom va varma. Dock va dom juh inte så varma när jag skulle ha dom då. Då vart dom kalla, i alla fall kom jag mej ut i stallet till slut. Då blev det mockning och fix för, mina ögonstenar, hästarna. Sedan var det lite snikeri i nya sadelkammaren, efter flera dissksioner med mor och far. Jag påstod det att jag gick Samhäll av en anledning och inte någon mer pratisk linje, som tillexempel bygg. Bara för att ta ett exempel som relaterar till dagens händelse. Hur som helst, grejjerna kom på plats och jag fick credit för det. Tihiii, kände mej lite duktig då jag. Kändes verkligen som jag gjort något vettigt under dagen, jag kunde säkerligen gjort mer där inne. Det va ju varmt där, till skillnad från ute. Det har varit svinkallt ute verkligen. Säkerligen tre, fyra minus. Jag kan erkänna att jag inte kollat hur kallt det va ute, tur va nog det. För hade jag fått reda på det hade jag troligen inte satt min fot utanför dörren. Jag är en mycket frusen människa som självklart hatar att frysa, det brukar dom flesta göra, jag vet. Jag är starkt avundsjuk på hästarna och deras tjocka vinter- och stall täcken. Ja, mina hästar är otroligt bortskämda med tjocka för att inte tala om hemskt dyra täcken i alla former. Men det rör mej faktiskt inte ryggen, dom förtjänar bara det bästa, så enkelt är det.

Just nu så sitter jag i soffan och slö tittar på tv, TV3 sänder något med ABBA, jag tror det är Mamma Mia filmen. Jag har faktiskt inte sett den, men borde nog göra det. Alla säger att den är bra. Jag lär antagligen göra som alla andra; se den! Men det får bli nån annan gång. Det hinns inte med nu. Men egentligen hur kan en musikal med massa låtar från ett känt band bli en sån succse? Okej, ABBA är typ väldens mest framgångsrika band, men ändå. Det är lite kul och intressant. Kanske något man borde forska i. Men även det får bli senare. Påtal om kända profiler, snart börjar Top Model igen! Ny säsong den 6 januari. För en gång skulle ska jag försöka följa det från början. Jag råkar ha en dröm om att bli modell. Jag älskar verkligen att vara med på bild. Det skulle vara en dröm att få som jobba som modell. Att vara en förebild för så många, att få synas, jag låter som besatt av uppmärksamhet. Men faktisk inte, jag vill bara ha något att säga til om och en känd profil verkar ha mer att säga till om. Det hade verkligen varit något, att ens överhuvudtaget vara en profil. Men jag tror många glömmer att även modeller är en människa med egna åsikter och känslor. Men nog snackat om drömmar.

Det står i dagens horoskop att min dag skulle bli ankkopplande och rolig, visst har den vart rolig, men jag skulle nog snarare beskriva den som mysig. Men hur som helst, jag har vart rent ut sagt tvingad att ta det lugnt dom senaste dagarna. Det har inte kännts så rockigt, men det har nog varit bra för min hälsa. Tack och lov att Mamma har gett mej order att i princip inte göra något, vilket är lite svårt för mej. Bara spendera hela dagar på att inte göra någonting, det är förbjudet i min värld, men ibland måste man tydligen för att inte bryta ihop psykiskt. Men snart drar det riktiga livet igång igen. Måndag i morron, sista måndagen detta året. Något vettigt måste jag göra av det. Har dock inte planerat in vad än, det löser sej.
Tisdagen blir vettig, förhoppningsvis, den ska ägnas åt jobb. Sista jobb dagen för i år. Det är härligt. Onsdagen, nyårsafton, årets abslut sista dag. Det ska banne mej bli den bästa också. Skåningarna kommer med hundar, och firar nyår med mej, mor, far och evetuellt lilla syster om hon inte rymde iväg till pojkspolingen från blekinge, hennes kille. Syskonkärlek rakt igenom. Det är underbart med syskon. Hur som helst, jag längtar till nyår, väldigt mycket. Tiden springer ivg mot ett nytt år, 2009.

2009, ett nytt år med nya vänner, nya erfarenheter och nya upplevelser. Året ska innehålla mer strög med Jacob, mer tävlingar, och mcyket annat kul. Det ska bli bättre än 2008. Det ska hända mindre dåliga grejjer och mer bra grejjer. Vilken förhoppning egentligen, vi får väl se hur det blir. Det är ju tyvärr inget man kan råda över, året faller sej som det vill. I vilket fall som helst ska jag göra allt för att året ska bli bättre. 2008 verkar ha varit världen otursår för mej, allt har gått käpprätt ibland, det har det gjort rätt ofta vid närmare eftertanke. Missförstånd hit och dit, fel händelser, handligar som har sårat och förstört även återuppbyggt. Det är då dom finns där, vännerna! Dom som ställer upp i vått och torrt. Ingen kan vara perfekt, men ett försök är aldrig fel. Vänner är något som är så värdefullt att det inte finns ord för det. Vänskap kan inte köpas för pengar, det bygger på tillit, respekt och kärlek. Allt ömsesidigt. Utan vänner hade antagligen ingen överlevt, det är något som alla måste ha. Dom behövs verkligen inte i miljoner, några få räcker väl, så länge man tar hand om varandra. Så hör mina ord, ta hand om dina vänner, utan dom är du ingenitng. Säg till dom hur mycket du uppskattar dom och gör det idag, i morgon kan det mycket väl vara försent. Det vet du aldrig.

Ha en bra kväll//Linda<3

2 kommentarer:

  1. "Det har varit svinkallt ute verkligen. Säkerligen tre, fyra minus." Då behöver jag inga långkalsonger minsann! Om det är så varmt, och jag tar med mamma mia filmen så kan vi se den efter vi har ryktat hästar å sprungit med hundar!

    SvaraRadera
  2. Haha, Lina, du är härlig du.:) Ska du frysa när vi springer med hundarna och ryktar hästarna då?:O Du vet ni polacker är inte vana vid kylan här i Norrland.:D Ni behöver era lång kalsonger, det va liksom sex minus idag, det du. Svin kallt!

    SvaraRadera