lördag, december 27

Sun rising up behind me

iPrecis som rubriken säger, solen går upp bakom mej. Jag sitter återigen vid köksbordet med min rosa ägodel, ser på träden hur solen går upp genom fönstret. Vissa delar av träden lyses upp och får en behaglig färg tack vare solens värmelösa strålar. Det kan väl omöjligt vara någon som helst värme i solens strålar, i alla fall känns det inte så när det är ett par minus grader ute. Det är en fin bild jag har framför mej, frosten ligger kvar på marken och några moln skymtas långt bort. Ett bord dukat med frukost och en kaffe kopp, men snart kallt kaffe, står bredvid mej. Dom flesta som ska äta sover dock än, det är bara jag, mormor, mamma och pappa uppe. Syster, kusin, moster och hennes "kille" från ännu mer middle out of nowhere, än mej alltså, sover ännu. Hoppas väll på att dom kommer upp snart. Ännu mer kaffe pimplande av mej, jag är starkt beroende av kaffe efter sommaren -07. Men det är äckligt gott och min värld skulle falla i bitar om jag inhte fick mitt kaffe, det är verkligen som alla säger beroendeframkallande. Jag märkte av det rätt ordentligt om man säger så när jag väl började skolan igen efter sommaren då jag inte kunde dricka ungefär två muggar på en timme. Det blev att häva i sej kaffe innan man sprang iväg till bussen på morgonen då, men det var den tiden det. Nu är ju nu, och vi ska se framåt.
Dagen ser väl ut som följande att jag snart ska gå ut i stallet och ta hand om hästar, dom ska få gå ut och det ska mockas häst bajs, det låter härligt vaah? Många tycker nog att jag är lite knäpp som fakstikt tycker det är skönt att mocka, det är inte bara en del av grejjen att ha häst, utan det är väldigt avslappnande för mej. Det är lite av en rehabiltering, efter en lång dag i skolan eller på jobb så känns det kanske inte så stimulerande att gå ut och mocka två boxar, men när man väl får det gjort är det helt okej. Bara lite tid för sej själv, för tankar och galna upptåg, till exempel dans runt med radion i bakgrunden. Immitationer av Lena PH Med sitt stativ har hänt några gånger, eller kanske rätt många gånger. Fast stativet är utbytt till en sopborste eller en spångrep, men det gör det samma. Mycket knäppa påhitt finns där. I alla fall kort sagt är det ibland skönt att gå där ute själv och bara få va, ingen som bryr sej om hur man ser ut eller vilken hållning man har när man gör sin grej, hästarna skulle knappast bry sej, eller hur? Dom är nöjda så länge man tar hand om dom väl och dom mår gott. Dom är härliga, Smokie och Goofy, dom är mina bästa vänner. Det finns ingen som kan ersätta dom eller dom band vi har till varann.
Sedan ska väl släkten åka hem idag antar jag. Kommer sjävlklart sakna dom massor. Vet inte när jag träffar Moster och Kusin igen. Dom bor juh typ 45 mil ifrån mej, lite hemskt egentligen. Dom bodde ju här uppe förut, men vart tvugna att flytta till Skåne då det fanns bättre jobb möjligheter där. Så är det en dag kommer jag väll också flytta på grund av jobb, men det blir antagligen ännu längre bort. Förhoppningsvis USA, Italien elelr Tyskland. Men det är en fråga ännu längre fram i tiden. Jag borde väll gå ut skolan innan jag rymmer utomlands, det är nog en bra tanke i alla fall.
Vad kvällen ska innehålla är ännu oplanerat, skulle vilja ut och träffa vännerna, men det är ju ingen hemma. Ida har åkt till sin syster i Dalarna, Erika är någon annanstans, Emmeli har åkt till Gotland. Gaaah! Det är så tråkigt. Inte nån hemma över nyår heller. Det löser sej, nu ska vi ha positiva tankar. Det blir fin fint detta. Får se kanske skulle åka bortåt Bohusläns hållet i eftermiddag/kväll. Det märker vi.
Nu har solen förövrigt rest sej lite över himlen, "skuggorna" på träden har förändrats sen sist gång jag kolla. Värst vad man kan lägga märke till egentligen. Hur som helst, nu vakna resten, eller ja, en del, nu är det bara kusin och syster kvar. Sen är alla vakna. Jag tror det kan bli en bra dag egentligen, visst allt blir som man gör det, men en del dagar faller sej att bli mer eller minde bra. Denna dag känns som en bra dag. Vi märker senare hur den fallit sej.

Hade bra nu alla! / / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar