måndag, december 29

Your time is running away girlie....

... and you better catch up with it. Hurry up, no time for interruptions!
Det stämmer så väl, min tid bara rinner iväg, bara denna dagen till exempel. Min tid bara försvann, förstår inte hur det gick till egentligen. Jag gick ut till stallet, lilla syster min hade släppt ut hästarna, snäll hon kan va ibland. Hur som helst, det va bara för mej att mocka mina boxar, så visst det gjorde jag, det brukar gå på 20 minuter, en halv timme. Men helt plöstligt tog skivan jag lyssna på i stallet slut, den är på 78 minuter! Då hade jag knappt kommit halvvägs med den andra boxen. Förstå att min tid bara rann iväg för mej. I alla fall så vart jag till slut klar med att mocka. Då hämtade jag tillbaka hästis, Smokie, från hagen. Ryktade henne och sadlade upp. Dock red jag inte, känns inte riktigt säkert att rida ut själv på en snart tre årig häst. Det blev en promenad i skogen istället. Mysigt värre och lite kul hade jag åt henne. Det va juh så intressant att se alla träden som sist gång vi gick där inte va vita. Det va för övrigt väldigt vackert i skogen, jag kan inte riktigt hjälpa det, men det är så fint och fridfullt när frosten ligger på träd och bruskar som den gjorde idag. Med andra ord så har det vart rejält kallt idag, sex minus fick jag höra. Jag hade mer kul åt Smokie när hon fick kämpa rätt ordentligt till en början med att komma på vart man skulle sättta hovarna utan att bli blöt. En dam som är riktigt fin i kanten, undra vart det kommer från. Hmmm, kan inte vara mej vaah? *smile* Det har nog en del med mej att göra. Jag håller henne så ren som bara går, så självklart vill hon inte smutsa ner sej. Intelligent häst det dära. Hon lär juh bli som hon umgås, så det är juh inte så konstigt att hon är som hon är, jag menar, hon umgås juh med mej. När vi kom tillbaka från skogen fick hon i alla fall gå tillbaka ut i hagen, joina Goofy och Blitz. Dom hade säkerligen saknat henne, deras drottning. Jag däremot drog mej in i värmen, från kylan. lite påprackade hushålls sysslor väntade. När jag kommer in upptäcker jag att klockan helt plötsligt va tre, nästan halv fyra! Tiden hade runnit iväg ännu mera. Städ på rummet och tvätt väntade. Tvätten avverkades först, snabbt av jobbat. Tack och lov, när jag flyttar hemifrån ska jag hyra in nån som gör min tvätt. Jag slipper den mer än gärna. Uscha! Framför allt att hänga sockar, vilket jag självklart fick göra idag! Hemska påhitt enligt mej. Jag gjorde det snabbt för att bli av med det, sen väntade plock på rummet för att få plats med extra sängen. Lina kommer på onsdag. Jag längtar något oerhört! Att Peter, hundarna kommer är bara ett plus i kanten. Just det,får inte glömma att Jeppa och Deniz skulle med också. Tro't eller ej, men "Polackerna" ska fira nyår i "Norrland". Det är nog det sista man kunde tro, men så är läget nu. Det blir en fin fin nyårsafton detta. Kan det bli bättre inledning på år 2009? Jag tror inte det.

Nu sitter jag i alla fall på mitt eget rum, för en gångs skull, och skriver. Mina ben somnar av att sitta i skräddarställning, så jag har en känsla av att om det ska fortsättta så här så kommer mina lår muskler bli väldigt långa tillslut. Vilket är bra, då dom är alldeles för korta. Skoj att veta att mina lårmuskler är för korta vaah? Det är så det går när man rider utan att stretcha ordentliget. Slarviga jag, jag är mer nog med hästen än vad jag är med mej själv. Men det kvittar för mej, häästen först. Sen kan resten kvitta. Just nu går låten "once in a life time love" på min media player. Det är faktiskt så jag känner för Smokie, hon är min "once in a life time love". Jag behöver ingen pojkvän, jag har juh flickvän. Det är vad jag brukar säga. Jag är så oerhört glad att mamma övertala mej att köpa den hästen, hon skulle köpt den ändå. Men jag är glad att hon övertala mej, för bättre häst kommer jag antagligen aldrig att få. Så trogen genemot mej, och hyser otrolig tilit trots att hon är så självständig mot mej. Märkte det idag i skogen när vi mötte folk som jobbade i skogen att hon hyste tillit till mej och tog det lugnt. Sån härlig känsla, den går inte att beskriva. Kommer bli så intressant att få börja rida henne på riktigt, tävla och vara vi. "Dancing in the dark" spelas nu, vi kommer bli "dancing in the showarena". Jag hoppas i alla fall på det. Hon är så uppmärksam och viljan att vara till lags att hon och jag kommer bli ett perfekt team. Nya stjärnan efter Darlane.

Just det, jag och Leonora, vi är fullständigt onormala. Det finns inte ord som kan förklara vårat spel idag. Vi va helt sjuka med våra paljett kostymer och majs på konservbruk. Det går inte att förklara mer än att vi är som vi är när vi inte blev som vi skulle. Sen älskar vi ROSA! Rosa äger sönder världen, och vi ska erövra den! Ni kan fundera på den ni. Två halvor av en hel idiot, det är vi det! Helt underbart goooa!

Annars har dagen nog inte bjutt på något annat spännande, eller jo, Jag upptäckte det att Lacoste i USA inte shippar internationellt, vilket gjorde mej starkt besviken. Ska jag behöva åka dit och hämta det jag vill ha. Livet är inte lätt när det är svårt. I morgon blir det jobb, det ska bli skönt att jobba lite, det kommer behövas. Börjar klockan 08.00, så det blir antagligen en tidig kväll. Inventering gäller på jobb. Räkna tills det bara finns siffror i huvudet typ. Härligt värre, elelr kanske inte, men det får duga. Efter jobb blir det antagligen att slappa och bara ta det lugnt. Efter stallet så klart.

Men nu ska jag titta på tv, 90210, nya beverly hills äger sonder helt enkelt.
Ha en bra kväll alla/ / Linda<3

2 kommentarer:

  1. Polska lacoste shippar inte internationellt iheller, haha......Jag saknar dig!!

    SvaraRadera
  2. Det är dåligt tkr jag.:( Dumma Lacoste! :@

    SvaraRadera