tisdag, november 23

Häst och pojkvän

Den svåra kombinationen, två oerhört viktiga saker. I alla fall för mej, mina hästar betyder allt utan dom är jag absolut ingenting. Men det finns juh alltid nått mer som ska få plats i livet, kärlek. Hur kombinerar man kärlek och ridning på elitnivå när man har en pojkvän som inte hr det minsta intresse av ridning eller hästar, förutom dom som är under huven vill säga.

Det är lite av ett problem för mej. jag vill vara med mina hästar och rida helst hela dagarna, men samtidigt vill jag juh (såklart) vara med min F.R. Hur fixar man det när jag vill att han ska vara en del av min vardag med häst även om han inte har nått intresse, hur löser man det? Hur får man denna älskade människa att förstå att jag behöver honom där?

Jag kanske gjorde fel från början när vi träffades. Han behövde aldrig vara med, för det va mest praktiskt då. Han jobbade på dagarna jag red, och jobbade under tiden. Vi kunde spendera varenda eftermiddag/kväll tsm( då jag inte jobbade kväll vill säga). Det va som at leva ett parallell liv underdagarna som förenades under kvällarna. Okej, detta fungerade under sommaren.

Men inte nu längre, det funkar inte. Jag behöver honom med mej, i mitt "häst-liv". Med mitt mål behöver jag allt stöd jag kan få, men hur får jag han att förstå? Varför ska det vara så sjukt svårt, svårt att få nån, alla, att fatta hur stor del av mej ridningen verkligen är? Att vilja va med mej, innebär att man måste kunna va med mej när jag är med hästarna.

Vad gör man? Jag vet inte alls vad jag ska. Hur ska jag få honom att förstå? Det är bara inte det att jag vill att hn ska va där. Jag vet mycket väl att jag inte ska vara och rida självvaken uppe hos Anna, där det absolut inte är nån där förän hon kommer hem från jobbet och ska rida sina egna hästar, eller på Nuntorp där det oftast är folk omkring men aldrig nån i ridhuset. Det kan vara en fråga om liv eller död. Att ha nån där som kan ringa ambualansen på stört om nått allvarligt skulle hända, det kn handla om muniter, jaah till och med sekunder. Den 17-åriga flicka som dog i Eslöv i söndags skulle mycket väl kunna vara jag, läs artikeln här.

En tankspridd, LH ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar