tisdag, januari 11

Värsta herrgården!

Har juh som jag sa igår vart och hälsat på hemma hos min tränare Madeleine idag. Sjukt trevligt! Hon och hennes dotterbor på värsta herrgården, inte i dt största huset utan i en flygel, men ändå. Jätte mysigt hus! :)

Super fint stall till hästarna också, inte uppvärmt men ändå varmt. Sadelkammare solarium och grejjer, sjukt fint! Ridhus på herrgården, helt perfekt. Hade lätt flyttat dit alltså i lägenheten ovanför stallet ;) Sjukt fin den med!

Jag har dessutom idag fått provrida Sveriges två bästa hästar, Junior och Precious! För första gången i hela mitt liv red jag hingst också! ;)
Precious (Bild härifrån)
Precious va lättast att rida, hon påminnde mest om min egen häst. Rida hästen framåt hela tiden.

Junior (Bild härifrån)
Junior va rolig att rida, men lite svårare. Hade mycket egen fart framåt, jag är van att driva med ytter skänkel, då bytte han galopp. :P

Det va väldigt roligt att rida Madde och Emilies hästar, så sjukt underbart att rida på en häst som redan kan allt(!!!). Junior bara vände på en femöring när man tänkte höger eller vänster, helt underbart. Precious fick du liksom rida åt det hållet man ville med höfterna, det är lite mer min grej. Men otroligt lärorikt, även om det är svårt att rida nån annans häst. Jag har hemsk svårt för det. Btw, jag har ridit i spansk skritt idag, inte varje dag man gör det ;)


That's all for now,LH♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar