fredag, maj 2

Effektiv dag!

Det har vart en effektiv dag trots att jag va dödstrött idag och sov ända till tjugo i nio! Var ärligt talat lite chockad över mej själv, kan ju aldrig sova mer än till sju, halv åtta annars. I alla fall, började med att fixa min groomingbag, plocka i ordning den för att se vad jag behöver införskaffa nytt och mer av till säsongen, den blev en liten lista kan jag säga.

Sen fick vi alla få igång ridbanan hemma här så vi inte behöver åka till ridhuset VARJE dag, nu när det är fint väder känns det lite tråkigt att behöva rida inne jämt. Hästarna har ju gått på ridbanan hela vintern så det va rätt till trampat på vissa ställen, men fram med harven och harvat upp så det mjuknade lite. Sen sladdade jag också så det blev plant och fint. 

Premiärrida fick jag ju göra såklart också. Två gånger idag och ett back-pass. Känns rätt effektivt! Whoop whoop! 

Nu taggar vi och slipar för att rida för Mark igen om en och en halv vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar