måndag, maj 19

Harmony Celebration

Vi möts av en mycket trevlig liten anläggning, trots att infarten va hemsk att ta sej fram på med lastbilen. Fin tävlingsarena med bra underlag. Hästarna fick vila på torsdagen när vi kommit fram, hade bara ute och longerade lite på kvällen för att dom skulle få sträcka på benen.
Super nöjd med första dagen, Va trea i NSBA Showmanshipen och Tvåa/Trea i Amatör Showmanshipen och sen vann jag och Josie Novice Amatör Showmanshipen- Jätteroligt!

Senare på förmiddagen va det dags för Halter, Jag och Josie stod själva i Performance Haltern som vanligt, i Open klassen höll vi inte i Grand och Reserve, men i Amatören tog vi våran första Reserve Champion, den stora rosetten till vänster. Va såååå jätteglad då!

Somliga, dom vilar sej i form, höhö. Josie ligger ofta ner i boxen när vi är ute på tävlingar. 

Är rätt så nöjd med skörden vi plockade ihop under första showen för detta året ändå. Vi va två i Novice Trailen för bägge domarna. Vi hade en gateofbreak och lite klonk här och där, men jag va nöjd ändå hon lyssnade och va med mej. I Senior Pleasuren efteråt svek hon mej lite, jag hade inte preparerat tillräckligt. 

Efter mycket longering och ridning igår så vann vi bägge NSBA Pleasure klasserna och plockade hem två fina plaketter. Riktigt roligt! Tråkigt dock att vi inte fick några fina NSBA rosetter. 

Summan av kardemumman är att det va en bra tävling och en fin anläggning över lag, något som va lite botten tycker jag är att folk rökte i ridhuset, vilket jag tycker är riktigt vidrigt. Att röka i närheten av sin häst överhuvudtaget är inte okej i mina ögon. Att svärta ner sin häst med tobaksröken är bedrövligt tycker jag. 

Det som av bra att det va en mysig tävling, med bra toaletter och duscha med både varmvatten och värme i badrummet för oss människor. Nått annat som också va toppen va att man inte behövde tömma boxarna efter sej, utan det va bara att packa ihop sina grejjer och åka. Arrangören tog hand om boxarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar