fredag, maj 2

Om 14 dagar

Om exakt fjorton dagar är jag i Danmark och har gjort den första tävlingsdagen för denna säsongen. Jag och Josie har debiterat i Showmanship och är antagligen jättetrötta, i alla fall jag. Jag är sååååå taggad! Jag hoppas verkligen på en säsong som är minst lika bra som 2013, jag tror verkligen den kommer bli ännu bättre.

Skillnaden i år jämfört med förra året är ju absolut att jag känner min häst bättre och vi har ridit ihop oss. Sen vet jag bättre när och hur jag ska korrigera henne och framför allt sätta henne där jag vill ha henne. Jag har dessutom lärt mej hur jag ska rida fram henne och preparera henne på tävlingsplatsen för att hon ska prestera som bäst när det väl gäller. Slarvar jag får jag en häst som är på bogarna och krasst sagt går som en potta skit, (även om han är en av dom bättre pottorna med skit. ;)) Longerar jag ordentligt, rider mina 3-4 gånger innan klass, så har jag min högpresterande häst. Sen jag köpte Josie slutade tävlingar vara en semester för det är banne mej ett heltidsjobb. *smile* 

Första gången vi showar jag och Josie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar