fredag, juli 18

Arbetare får inte ha ett liv utanför jobbet.... eller?!?

Jag är inte så värst het på att ha politiska inlägg i bloggen men jag känner att jag behöver skriva av mej lite...

Jag sökte för ett tag sen ett jobb, skickade mitt CV och personliga brev som man gör i dagens läge när man formellt söker ett jobb. Alla vet ju dock att jobb i dagens läge det får man via kontakter, nån som känner nån som känner nån osv. I alla fall, jag fick komma på intervju då jag hade mycket erfarenhet från just denna branschen sen innan. Intervjun gick toppen även om jag inte va det minsta förberedd eftersom den var med inte ens en dags varsel! Men snabba puckar och spontanitet hör juh hemma i mitt liv. Jag kände när jag gick därifrån att detta skulle verkligen passa mej, och det verkade som jag hade en ärlig chans. Eftersom jag är en ärlig människa så berättade jag att två veckor i Augusti kommer jag vara bortrest och det går inte att ändra på (EM).

I alla fall, efter ett par dagar fick jag ett svar att dom hittat ett par andra sökanden som dom hoppas dessa skulle passa bra in i det nya konceptet och dessa hade inte några planer dom närmsta månaderna överhuvudtaget. Då börjar jag fundera, skulle jag fått jobbet om jag inte skulle åkt till EM? Eftersom formuleringen i mejlsvaret poängterade detta att de andra sökanden inte hade några annat planerat framöver.

Vill inte arbetsgivare att deras anställda ska ha ett liv utanför jobbet? Vill dom ha robotar som bara äter, sover och arbetar? Även om man engagerad och går fullt ut inför sitt jobb dom timmarna man är där så arbetar man ju faktiskt för att ha ett liv utanför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar