fredag, oktober 17

Min naiva önskan om livet

Tänker att jag få delge min naiva önskan om livet;
Jag skulle vilja, precis som alla andra hästmänniskor;
Bo i ett fint hus, med diverse tänkbar lyx som jag kan behöva. 
Ha ett fint stall med design-inredning och tegel-mellanväggar. Tycker teglet ger en fin brytning till alla annat som i regel är i trä. Planlösningen i stallet ska vara genomtänkt så det blir en plats att trivas på- för både häst och människa.
Ett ljust och fint ridhus, helst isolerat så jag slipper frysa på vintern. 
Underlaget är viktigt såklart!

I stallet ska det bo två, tre hästar som inom sin inriktning är toppskiktet. En fin pleasurehäst, en hunterhäst och kanske en lovande unghäst eller en fin "pensionerad" tävlingsmärr med bra meriter, toppstam, kropp, lynne och allt vad det krävs för att vara ett bra avelssto. 

Självklart vill jag åka och tävla på dom fina tävlingarna och rida dom bästa clinicarna utan att behöva ta ledigt från jobb. Det bästa hade vart att inte behöva jobba alls, riiight? Men nej, jag vill ha ett jobb där jag arbetar när jag vill och kan. Gärna projektliknande eller med media/marknadsföring/försäljning. Ett plus om det är inom hästområdet. Det ska ju också inbringa en heeeel deeeel pengar. Ett jobb som helt enkelt ska kunna skötas hemifrån till största delen så jag kan spendera dagarna hemma i stallet och rida mina fina hästar. Det måste kunna kombineras med den livsstilen.
---------------------------------------------------------------
Jaaah, drömma kan man juh! 

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du är väldigt realistisk. Jag menar, bara två-tre hästar är ju inte alls mycket :-D

    Självklart ska man drömma och hoppas, någon gång kommer man en bit i alla fall.

    SvaraRadera