söndag, oktober 12

Svar på Q&A

Hur lång är du? Läste inlägget nedan och blev nyfiken, är själv lång och önskade mig jämt kortare som yngre!Jag är typ 185cm lång, så klackar är ibland lite svårt, ;)

Har du tränat/tävlar med kossor? Hur var hästarnas första reaktion till att se dem? :)
Nej, aldrig tränat eller tävlat på kossor. Hjälpte dock en bekant en gång att få tag på en kalv som behövde märkas.  Var juh inte första gången hästen såg kossor då eftersom vi har kossor i grannhagen. Men dom brukar vara ganska lugna när dom ser kossor. Det "farliga" är juh om man rider längs ett staket och det kommer kossa efter kossa för att kolla, med ögon stora som jordglober, ;) Det brukar hästarna tycka är lite äckligt. 

Hur många hästar har du haft? Någonsin funderat på att bli reiningryttare? Vad är målen för 2015?
Oj, jag har haft fyra stor hästar. Goofy, Darlane, Smokie och Josie. Sen har jag en hög ponnisar som lite, engul som jag inte minns vad den hette, en brun som jag inte heller minns namn på, en shetlandsponny- Chinoch. En annan brun ponny vid namn Wilma, en riktig busig märr som verkligen lärde mej rida.
Jag har faktiskt ridit reining, fast för många årsen. Emellan Darlane och Smokie, när Smokie var för ung för att ridas så leasade jag en reiner som jag tävlade några gånger. Tyvärr blev jag lite skrajsen för att rida fort, det är sant!  Skulle absolut kunna tänka mej att ha en färdig reiner som är broke och solid i alla manövrar, helst ska den plussa(såklart!), och tävla men rida in och utveckla en reiner är jag alldeles för feg för. 
Ojm mål för 2015. Jag har knappt kommit så långt i min planering än. Men jaah, jag vill åka till EM igen. Överlag så vill jag att vi ska bli mer solida. Inte ha så djupa dalar och höga toppar på formkurvan. Får jag henne mer jämn sa kommer resultaten av sej självt. På själva tävlingsbanan så vill jag att vi ska bli säkrare i trailen och horsemanshipen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar