lördag, oktober 11

Tjejkväll och huvudvärk

Igår efter jobbet gick jag direkt ut i stallet och fixade. Longerade Josie med cavalettis både trav och galopp, riktigt nyttigt för henne, framförallt galoppen tror jag. Hon måste sätta under sej och skjuta i från i bak samtidigt som hon måste lyfta i fram. Med facit i hand så va hon underbar att rida idag, hade riktigt fint lyft och push. Efter stallet va färdigt pep jag iväg i mina höga klackar på tjejkväll. Vin i pappmugg, is the shiet! Skulle påbörja kvällen i bilen men glömde ta med glas så fick in på tappen och ha pappmuggar, sen hängde jag fast vid den hela kvällen. Usch, man ska inte spela drick-spel med vin, note to onself!♥
 Började dagen med en förbaskad huvudvärk som höll i sej ända till eftermiddagen. *suck* Tanken 'jag-ska-aldrig-mer-dricka' ekar i huvudet då. Men jag tog mej i kragen och spenderade hela dagen i stallet. Har klippt Josie så nu är hon en fiiiiiin ponnie!

Jag och Nattis åkte till ridhuset förut här och red en stund, bägge hästarna gick super fint. Josie hade lite dålig push först så gjorde lite 7:or och 8:or, sen va det en markant skillnad. Att ha ett bra driv från bakbenet gör sååå mycket för känslan.

2 kommentarer:

  1. 7:or? 8:or tänker jag mig är två cirklar i form av en åtta men 7:or har jag inte hört talas om tidigare, förklara gärna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. höhö nej nej, 8:or är inga volter i form av en åtta. :P Jag tror jag förklarar i ett inlägg, ;)

      Radera