måndag, oktober 24

It's gonna be a long week

Hela kvällen igår gick jag och tänkte att det var måndag, antagligen för att jag gjorde gårdagens söndag till en måndag genom att vara i skolan banne mej hela dagen. När klockan dragit sej efter fem stack jag hemåt för att svänga bort till ett par kompisar och äta älgmiddag innan jag styrde fullständigt hem för NSBA's telefonmöte.

I morse, måndagmorgon, stod jag upp tidigt och lastade in alla mina saker plus hunden i bilen och körde mot stallet. När klockan var strax efter tio klev jag in i datasalen i skolan, då hade jag hunnit släppa ut alla hästarna hemma (med mammas hjälp) och fixa färdig i stallet för mina tjejer samt gjort mej i ordning för skolan och gasat dit. Jädrigt effektiv morgon! Dagen har sen som ni stått i tentapluggets tecken. När klockan närmade sej sex packade jag ihop mej själv och åkte hem. Nu sitter jag i soffa och myser med pissen och laddar för en ny tentapluggsdag med seminarium imorgon.
Denna bilden kom upp i mitt flöde förut... Är det bara jag som ibland känner för att ta mitt pick och pack och uppfylla barndomsdrömmen? Jag känner det lite varje gång något sånt här kommer upp i mitt flöde. Men här är det alldeles för mycket som håller mej tillbaka som jag inte bara kan lämna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar