tisdag, oktober 25

Utcheckning

Ibland, bara ibland, önskar jag att jag hade min häst på ett annat stall. Så jag slapp lägga energi och tid på sånna saker som jag inte ens hade behövt ägna en tanke när jag hade min häst inackorderad. Just idag va det en sån sak som att köra in gräs som utlöste... Eftersom jag är själv hemma imorgon eftermiddag körde vi in en ny bal idag. Kör in en bal öppnar den och den är dålig på flera ställen.... *suck* bara att köra ut den igen och köra in en ny som var okej.

Vi köper alltid gräs, vilket har superbra kvalitet och  är förbaskat bekvämt. Men i år fick vi möjligheten att "köpa gräs" till presskostnaden. Alltså till ett bättre pris, men detta är andra gången vi kör ut en hel bal! Det är för och nackdelar med allt; när vi köper gräs av våran vanliga leverantör så skulle en bal mot all förmodan vara dålig får vi en ny utan bekymmer. Det är "dyrare" än de balarna vi har hemma nu, men frågan är om det inte är värt det...? Att betala lite mer för att vara helt säker på kvaliteten och inte behöva betala för nått som inte håller måttet. Pressarna vill ju garanterat ha betalt även om några alar är dåliga liksom. Djupa tankar en tisdag kväll!

Jag hoppas ni haft en bra tisdag där ute. Jag har vart i skolan större delen av dagen, när klockan var två halv, tre gav jag upp för dagen. På vägen hem till stallet svängde jag inom Granngården och köpte ny müsli och spånpellets till tjejjerna.

Nu ska jag kasta in handduken och gå och lägga mej. I morgon ska jag möta upp Sofia vid åtta och tenta plugga geodesi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar