torsdag, juni 3

I morgon är jag student

I morgon är det, den 4:de juni 2010 - min studentdag. Jag har blandade känslor inför denna stora dag. Jag har längtat efter denna stunden nått kopiöst, blod, svett och tårar i mängder över denna skola. Jobbiga stunder, outhärdliga lektioner, orättvisa lärare och sjuka uppgifter. Men nu är det över, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta - men jag blir en student i morgon.

Det har inte alltid varit lätt och jag har flera gånger vart på väg att hoppa av Samhällsvetenskapliga linjen. Redan i ettan efter bara några månader, men nån snackade vett in i skallen på mej och jag blev kvar. I tvåan när jag knappt sov överhuvudtaget och spydde under nätterna på grund av skolan. Men jag höll ut( kanske lite skryt över mej själv), och i morgon kommer jag stå där ii plantagen och vara en nygräddad student.

Jag minns när vi satt där den första dagen i ettan och lärarna sa; "När ni står där i plantagen och tre år kommer det kännnas som igår jag sa detta: men ta vara på eran tid på gymnasiet." Det känns inte som igår för mej, men kanske förra veckan. Det är helt sinnessjukt vad fort tiden har gått fort, tiden har bara sprungit iväg och... det finns inte ord. Gymnasietiden kanske inte vart den bästa för mej, men jag kommer aldrig glömma den för allt i världen.

Nu ska jag inte bli allt för sentimental här, då blir det bara jobbigt. I alla fall, allt är klart för studenten, kklänningen hänger på sin galge och väntar på att bli använd, skorna är klara. Champange frukosten börjar kl 07.00 i stan. Det blir tidigt upp så nu ger jag upp för idag.

Take Care Darls! (L) LH ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar