fredag, juli 24

Gäsp!

Efter en minst sagt krävande dag på flera vis så är den äntligen till ända, snart i alla fall! Vet ni? JAG HAR SEMESTER!!! Det känns ganska underbart att kunna säga det, även om det bara är för ett par dagar. Den kommer välbehövligt kan jag tala om. Jag trugar lite efter en sovmorgon i morgon. Håller tummarna för det.

Jag kompade ut en och en halv timma tidigare från jobbet och halv tre va jag ifrån Kardanvägen för en vecka. Har under eftermiddagen hunnit rida två pass på Josie som även idag bara levererar. Underbara häst! En högre överlinje, så någon dag till med mullenmouth, sen kan jag nog byta till correction igen. Jag får inte riktigt igenom eftergiften i nacken, men det får vara så just för stunden. Jag vill få en lite för hög överlinje för jag vet att hon lätt kommer under topline så fort jag byter bett. Hon är väldigt för mina ben i galoppen, joggen finns att jobba på. Men det är underbart att siitta upp och hon bara funkar. Jag tror tömkörningen ger så mycket mer än jag kan känna när jag står där på marken.

Sen har det varit NSBA-jobb resten av kvällen. Fullkomligt slut i både knopp och kropp nu, så härmed checkar jag ut. Vi hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar