lördag, juli 25

Ridit i regnet

Hör och häpna, men jag har ridit i regnet! Det händer väll kanske inte så ofta, kan nog räkna på min hand dom gångerna det senaste året. Jag hade börjar rida när regnet kom, för det hade vart mulet hela tiden men regnet behagade inte dyka upp förrän jag satt upp i sadeln. Då va jag ju redan blöt så då kunde jag lika gärna fortsätta. Okej, jag ska erkänna. Jag bytta min våta fleecetröja mot en jacka. Tog en av Nattis fina Kingsland-jackor och kände att det drog nått fruktansvärt i armhålorna. Jaha, ventilation. Drog igen en dragkedja på var sida. Men ändå så drog det... Lyfter på armarna och ser att är fan en dragkedja till på var sida. Avancerat detta med ventilationsjackor, haha.

Josie fick tre pass idag, två där vi fokuserade på vänster galopp. Första rätt mediokert, det andra toppenbra! Det sista och tredje passet bjöd på höger galopp. Inte mediokert, men ändå inte super. Något att slipa på i morgon.

Undrar om vi kan göra om samma bedrift som på Quarter SM för två årsen,
två guld i pleasure, senior och open.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar