tisdag, juli 21

Ojoj!

Här rann dagarna iväg! Jag har verkligen inte haft tid att blogga och dom få tillfällena tid har funnits över så har jag prioriterat att vila upp mej.

Under tiden jag har varit bort härifrån så har de dessutom hänt en del grejer. Josie har blivit en del tömkörd och cavaletttis i både trav och galopp. Otroligt vad det är effektivt för henne att tömköras så. I förra veckan fick Josie sin första laserbehandling.

 Lisbeth Andersson va hemma och kollade först igenom Josie med en värmekamera. Sjukt fräck manick måste jag säga! Tillbaka till det allvarliga, maskinen visar värmen i kroppen. Olika färg = olika temperatur. Den visade vart Josie hade spänningar eller högre/mindre aktivitet. Hon va 'friskare' än jag trodde. Jag hade förväntat mej betydligt mer skrupler, men min häst va fin! Självklart hade hon några problempunkter, men inte många.  Lisbeth lasrade på några ställen och det syntes en del skillnad på Josies rörelsemönster när jag tömkörde henne dagarna efter - positiv skillnad.

När Josie var genomgången så va det min tur, kameran visade att jag va spänd och stel i hela vänster sidan. Lite stötvågor och laser så va jag betydligt mjukar. Men Gooosh vad det va läskigt att få el på vissa punkter. Hela axeln ryckte fram och tillbaka på en punkt och på en annan fick jag nått tics med huvudet. Hahah, skräckblandad förtjusning, minst sagt.

Jag tycker nog det är värt att kolla upp sin häst och sej själv med kameran. Nyttigt att bara veta om skrupler om man väljer att inte behandla tycker jag.

Helgen har bjudit på stallbygge då en ny fyrhoving är på ingång. Tell u more later!

För övrigt jobbar jag och står i, på fredag är sista dagen innan en veckas "semester". Jag längtar!  ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar