torsdag, juli 23

Underhåll

Tänk om en underhöll sej själv lika mycket som jag underhåller Josie, i förrgår va Anki hemma och masserade henne och Nattis två hästar. Men är det inte så för alla ryttare/hästägare, vi underhåller våra hästar bättre än vi underhåller oss själva.

I alla fall, igår tömkörde vi lite lätt igen och idag satt jag upp för första gången sen NSBA-tävlingen. Eftersom Josie då va lite framtung så red jag på mullenmouthen för att lyfta lite häst och ändra hennes vana till en rak överlinje. Alltså den hästen är helt Amazing ibland, hon lyfter upp sej direkt och ger mej en underbar ridkänsla. Hon är mellan mina ben och svarar fint för tryck utan att dyka ner mellan sina egna framben. Fina ponnie♥

Nu laddar jag mentalt för min sista arbetsdag innan semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar