söndag, juli 12

NSBA Scandinavia Celebration

Ja, det tog mej till och börja med sex (!!!) timmar att åka de 15mil hemifrån till Grevagården. Strax efter Skara sommarmöbler så rasar bilen, jag har tydligen blåst både turbo och topplock på KLS:en. *suck* väldigt lyckat, eller inte!

Under tiden Markus är på väg till mej med en ny bil så får jag lata av Josie och Sockan och sitta där och vänta på parkeringen till bilförsäljaren som ligger där. Väldig tur att jag har riktigt snälla hästar som bara tar det att stå där och vänta precis vid vägen. Lastbilar och bilar blåser förbi i 90kilometer i timmen, men Josie och Sockan dom rör inte ens på ett öra. Superduktiga!

Kom i alla fall fram till slut, vet inte vem som va tröttast; jag eller hästarna. Fixade så dom hade det bra och sen fick dom vila upp sej i varsin box och jag fick jobba lite. Senare på kvällen va det promenad som gällde. Sockan fick se sej omkring på Grevagården och hon är nog bannemej den coolaste hästen ever! Hon har liksom aldrig vart av gårdsplan innan och är bara stört cool över allt. Precis som det här kan la jag. Lilla underbara häst!

Fredagen betydde halter och showmanship. Jag fick helt okej mönster i showmanshipen, men Josie backade i turnen så i det startfältet är man borta om man klantar till en sån sak. Fast det gör mej inte så mycket för det gick så hemskt bra i haltern i stället. Vann bägge performance halter, open och amatör. Så fyra blå rosetter rätt in bara. Sen i open fick vi en, håll i er nu, GRAND CHAMPION! Våran första Grand champ. Vi gjorde om bedriften i amatör och fick även en reserve champion med oss hem. Champion rosetterna fattas på bilden då dom kommer på posten. ♥
 
Lilla Sockan och Pappie skötte sej superfint i haltern dom också. Sockan och hennes halvsyster delade lika mellan rosetterna. Så en etta och en tvåa i både amatör och open. Efter Sockans tävlingsdebut fick hon även debutera i att åka släp helt själv då hon åkte hem på fredagen. Jag tyckte synd om henne att hon skulle stå på box hela helgen.
 
Ridmässigt så va denna tävlingen en bra trailtävling för oss. Vi fick superfina mönster i både Open och Nonpro. 70+ rundor. NSBA Open trail slutade i en andra plats och Nonpro trailen i en tredje plats. Pleasure och horsemanship va verkligen inte våran grej just då. Vi lämnar det där helt enkelt.
 
Men över lag en superbra tävling, som alltid på NSBAs tävling!  
 
 

1 kommentar:

  1. Jättestort grattis till dig, vad du är duktig med dina hästar!

    SvaraRadera