lördag, juli 25

Vädrets makter och täcken

Det här med vädrets makter och täcken, det går verkligen inte ihop. Eftersom det va gråmulet i morse, men ändå verkade som det skulle vara uppehåll så slängde jag på flugtäcken. Det va ju inte direkt kallt ute heller. Men tji fick jag för regnet kom ju; till en början duggade det mest, men sen har det banne mej öst ner. Så när jag kom tillbaka hem efter en sväng iväg så tog jag in dyblöta hästar och jättetunga flugtäcken. Nu står dom inne och myser i stallet istället. Jag tror inte dom miss tycker faktiskt, dom är ju små divor våra hästar.

Jag har tagit en dusch och bytt kläder till rena och torra. Att lite vatten och tvål kan få mej att känna mej som en ny människa. Mormor har pinat mej lite också. Mormor är gammal och lite skraltig emellanåt, men fläta hår, det kan hon. Stramt blir det så man lider pin lite när hon flätar....


 
Sol hade vart bättre tycker jag nog, härliga sommarbilder får stå för min önskan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar