lördag, november 26

Glöggkväll

Black weekend- har ni shoppat något? Jag har inte handlat något... förutom spnpellts till hästarna  igår och några litrar diesel. Jag kan tala om att dem artiklarna va det då banne mej inte någon blackfriday rea på.

Som sagt spenderades hela dagen i skolan igår, föreläsning i fastighetsvärdering på förmiddagen och en föreläsning om vetenskapliga metoder på eftermiddagen. Superintressant både och. Nu när vi skriver en del rapporter kan jag tycka att det är svårt att få till ett kvalitativt metodavsnitt. Jag hoppas gårdagens information ska hjälpa mej lite på den biten.

Efter skolan fick jag gasa till stallet och ta in hästarna innan jag skulle infinna mej på bygdegården och fixa med baren till julbordet. Klockan tolv kastade jag in handduken och åkte hem. För en sån som mej, som normalt går och lägger mej runt nio, så är tolv sent... Sena dejter med kudden förskjuter mitt dygn liiiite, läs mycket.

Idag var för övrigt sista LRF-dagen på jobbet så det va mycket folk som strömmade in i stort sett hela tiden. Askul! Nu får vi se när det inträffar nästa gång. Jag hade tänkt åka och sätta mej i skolan efter jobbet, men idiothuvudvärken var ett faktum och jag sket faktiskt i det. Jag kan leva med att inte vara i "tid" med denna inlämningen, som för övrigt egentligen inte ens har riktig deadline på måndag. Istället tog jag en avslappnande promenad med Nala när jag kom hem. Välbehövligt!

Nu har jag en lugn kväll framför mej med lite glöggande. Eftersom jag planerat skolan idag så har jag lejt bort mina hästar till mamma. Därför blev det idag en hästlös dag, men i morgon väntar stallet igen.

*bildlöst*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar