måndag, november 14

Rapportskrivning och matlagning

Sen vi hördes förut så har jag varvat matlagning, läs gjort pulvermos, visapt ner ett ägg och ställt mina "toppar" i ugnen, filén stod ju redan i ugnen, med rapportskrivning. Men nu är kreativiteten slut för idag känner jag. Kvällen får komma och morgondagen får bjuda på mer referering och skrivning.

På ett sätt älskar jag att skriva rapport. Jag kan formulera mej, sudda ut och skriva om hur många gånger jag vill! Jag älskar det formella strikta språket, dom fina orden jag får slänga mej med. Lite annorlunda jämför med hur jag skriver här då jag vill ha en mer vardaglig ton. Även om det ibland smyger sej in här också.
Notera att min metod inte kommer kvar stå...
Men det av det första som spottade ut ur mina fingrar över tangenterna.
På det motsatta sättet avskyr jag att skriva rapport, förutom i diskussionen får jag dra några egna slutsatser och det är svårt tycker jag att inte landa i värdeladdade ord eller egna aspekter i resultatet.

Just idag känner jag också att det förväntas av mej att leverera en top notché rapport, svårt efter en dag som idag då jag får höra fina lovord om mej själv av erfarna och respekterade människor. Duktighets-stämpeln satte just sitt märke i pannan på mej. Samtidigt som idag var antagligen en jävligt bra dag att få höra det.

Nu ska jag checka ut från denna dagen och ladda upp mej själv för tisdag. Imorgon väntar en dag hemma från skolan. Välbehövligt kan jag säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar