tisdag, juni 3

Have to get better!

Vi alla har olater när man rider, det är alltid nått man kan göra bättre, förändra eller arbeta bort. Vissa tittar ner på manen hela tiden, lutar sej fram för att kolla att det är rätt galopp, svankar i ryggen, har en axel höger eller lägre, jaah listan kan göras lång. Vart jag vill komma är att ingen rider perfekt-that's it!

Vi jobbar sååååå mycket med hästarna att dom ska göra rätt och föra sej riktigt, men vi själva då, hur ska hästarna kunna göra sitt jobb perfekt om vi inte rider perfekt. Jag tror ni fattar vart jag vill komma.

Vad jag ska jobba på nu ett tag framöver med mej själv är mina skänklar och min 'approach' (kommer inte på ett bra svenskt ord). Jag rider väldigt gärna med mycket sporre och lite ben, så vad jag måste bli bättre på är att rida mer med över- och underben, helst ingen sporre. Så min plan är faktiskt att rida utan sporrar helt och försöka rida mycket utan stigbyglar, jag hoppas att det inte bara ska hjälpa mej själv att få en bättre vana utan det hjälper mej också mycket i min balans och i min sits för Horsemanshipen.

It's my plan. Vad måste du jobba på i din ridning och hur ska du ta dej dit?

1 kommentar:

  1. Bra inlägg, håller med om att vi fokuserar alldeles för lite på vår ridning och sits och borde lägga mer fokus på den för att på så vis få hästen att gå bättre.

    SvaraRadera