måndag, juni 2

Hemma igen

Efter en riktigt lyckad helg så är jag hemma igen! Är så nöjd med Josie!!! Hon har vart super i alla klasser och verkligen gjort det bästa hon kan hela tiden.

Vi rivstartade helgen med att stå som enväldiga vinnare för alla tre domarna i Performance Halter både Open och Amatör, Sen tog vi ett reserve i varje för en domare. Så det slutade i två Reserve Champion och hela sex första platser.  

Vi fortsatte briljera i Novice Showmanshipen, Vi gjorde ett jättefint mönster, men i stoppen fram till domaren var jag lite för snabb och sa bara whoa och stannade, Josie han inte reagera så det blev lite galet där. Annars hade det kanske blivit lite bättre där, *blink*

Väldigt nöjd med första dagen får jag säga, eftermiddagen spenderades i sadeln, fick juh börja rida och preparera för trailen som skulle vara dagen efter. 

Hade bara anmält mej i Novice trailen först, men efter anmälde i Amatör trailen också, så två trailklasser red vi i fredags. Först ut va Novice där slutade vi med två första platser och en tredje plats. 

I amatör trailen fick jag förargligt nog fel galopp, det skulle va en höger men vi fick en väntser trots att jag satt upp henne för en höger. I alla fall, jag upptäckte inte det förän vi kom till bommarna och jag kände att nått va galet här... Eftersom det då va en break of pattern så blev vi diskvalificerade. Men ritten kändes överlag såååååååå fiiiiiin! Josie va helt otroligt duktig och bara gjorde allt, vi hade anatgligen haft det som i en liten ask bara vi hade fattat rätt galopp. Jäkligt nöjd med dagen då målet va att bara komma runt trailen utan att det skulle krångla. 

Jag och Josie debuterade Western Horsemanship på lördagen och det gick riktigt bra! Novice horsemanshipen slutade i två första platser och en andra plats. Ett super fint mönster hade vi och en bra railwork. Jätte nöjd med henne och mej själv faktiskt!

Red Amatör Horsemanship också och där va mönstret lite krångligare,  fick inte alls lika bra flyt som i första men absolut helt okej. Det slutade i en andra plats, en tredje plats och en femte placering. Lite blandad kompott så, alla hade lite småmissar i sitt mönster så det va verkligen inte det lättaste där. 

Söndagen avslutades med Pleasure. Jag är jätte nöjd med Josie, hon va toppen. Det enda jag kunde önskat va lite mera lyft, hon va lite på bogarna. Men i alla fall, Senioren slutade i en tredje plats och två fjärde platser. Amatören i en andra plats och två fjärdeplaceringar till. 

Sen va vi redigt trötta jag och Josie! Är som sagt nöjd med helgen, och nu börjar vi preparera för NSBA Celebration om en och en halv vecka typ. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar